נכתב בתאריך: 11.07.2022

הרגלים

הכינו את כלבכם לקיץ – צרור עצות לימי הקיץ החמים מאת ד"ר רפי קישון

פרעושים, קרציות וייתר פרזיטים שמחים מאד על בוא הקיץ שכן התחממות מזג האוויר מבשרת להם שהגיע העת להתרבות במרץ להתנפל ולפגוע בכלבים ובחתולים שלנו.

אבל אנחנו לא פראיירים לכן נרצה להקדים תרופה למכה ולהגן עליהם מפני פולשים לא רצויים .כידוע הפרעושים והקרציות מעבירים מחלות לכלב לכן חשוב לפעול בצורה החלטית ורצופה במשך כל הקיץ רבתי.

התכשיר שאנו שואפים אליו הוא כזה המיועד גם נגד פרעושים וגם נגד קרציות, כזה המונע מהם לעקוץ את הכלב, עמיד במים, ללא ריח, וגם מחזיק מעמד חודשים רבים.

 

ד"ר רפי קישון

ואם כבר הזכרנו פרזיטים אז הכוכבת החדשה של השנים האחרונות היא תולעת-הפארקים הקטלנית, ספירוצרקה –לופי זה הוא שמה.  אל תתנו לשם החביב הזה להטעות אתכם, מדובר בתולעת קטלנית  שהורגת כלבים בייסורים רבים. התולעת מועברת ממקום למקום באמצעות חיפושית הזבל והיא מדביקה את הכלב הנוטל דברים לפיו בחוץ. אחרי תקופת נדודים בגוף התולעת מגיעה לצינור הבליעה לושט שם היא גורמת לעיוותים. הסמנים הראשונים הם הקאות בהמשך יכולה להיות החמרה המובילה אף למות. בעונה זו מתגברת פעילותה המסוכנת לכן חשוב להקדים ולטפל בכלבים. הוטרינר ייתן להם זריקה מיוחדת הפועלת נגד התולעת, יש לחזור על הזריקה הזאת כל 2.5 - 2 חודשים לפי הנחיות הווטרינר.

בעיה נוספת המטרידה את בעלי החתולים והכלבים היא נשירת השיער המוגברת המופיעה בעונה זו. הם פונים אלי מיואשים ואומרים: "ד"ר קישון היקר, אנא עזור לנו להפסיק את הנשירה". אני עונה ואומר" גם לו יכולתי להפסיק את הנשירה באחת לא הייתי עושה זאת כי הנשירה היא תהליך טבעי בריא ונורמאלי המכין את החיות לתקופה החמה" הם מחליפים את פרוות החורף הצפופה והמחממת בפרווה אביבית קלה יותר. תארו לכם את עצמכם ביום קיץ לוהט עם מעיל כפפות וצעיף? – זה לא נעים. אני מציע לסרק ולהבריש את הכלבים במברשת או מסרק מתאימים, יום יום, עד שפרוות החורף נעלמת והנשירה נהיית דלילה. אפשר גם להוסיף אומגה 3 למזון כדיי לשפר את תפקוד העור.

אפשרות נוספת היא לעשות לכלב, לפעמים גם לחתול, תספורת קיץ אוורירית. חשוב תמיד להשאיר מעט שער קצר ולא לגלח צמוד מדי לעור השער מגן על עורו של הכלב.

במסגרת ההכנות הכלליות לקראת הקיץ כדאי לבדוק האם הכלב או החתול קבלו את כל החיסונים ההכרחיים. חשוב לזכור שהחיסונים מגינים מפני מחלות קשות והם בעצם רפואה טבעית במיטבה.

הכלבים אוהבים מאד לרוץ ולהשתולל עם בעליהם אך זכרו הם רגישים לחום הרבה יותר מאשר אנחנו, כי הם לא מזיעים והם לא יכולים להוריד את הפרווה ולהחליף לגופיה, לכן מומלץ לא לעסוק איתם בפעילות אינטנסיבית בשעות החמות, וחשוב לספק להם מים קרירים בזמן פעילות בחוץ . כדאי לקחת כלי מים מתקפל איתכם. בבית כדאי להשאיר כלי מים גדול נוסף ליתר בטחון.

בקיץ חשוב לדאוג לחתולי החצר  ולהשאיר להם מים.

לסיום נאחל לכולם על שתיים ועל ארבע - קיץ נעים ובטוח ללא פרזיטים וללא צרות אחרות.

ד"ר רפי  קישון

מנהל המרכז הווטרינרי הרב-תחומי ברמת אביב

 054-7475599 , Rafi-kishon.co.il