נכתב בתאריך: 23.06.2021

הרגלים

אורח חיים בריא, גם להולכים על ארבע

אנחנו רגילים לחשוב על ההרגלים שלנו במונחים של  "אורח חיים בריא", וגם אם אנחנו לא תמיד מקיימים (אהמ...אהמ...), אנחנו מבינים שתפוח עדיף על עוגה והליכה בחוץ על בינג' של סדרה. באופן לא מפתיע, הקווים המנחים זהים גם עבור חיות המחמד שלנו.  

תזונה בריאה, לא רק להולכים על 2

התזונה של ילדיכם הפרוותיים תלויה בכם ובקבלת החלטה מודעת לרכוש עבורם מזון כלבים איכותי שמספק את כל הערכים התזונתיים הנחוצים. תזונה בריאה מסייעת בהגנה על העור והפרווה, בשמירה על משקל הגוף, בתפקוד יעיל של מערכת העיכול ובשמירה על רמות אנרגיה.

העדיפו מזון כלבים היפואלרגני, אולטרה פרמיום המיוצר מחומרים טבעיים בלבד, ללא צבעי מאכל או חומרים משמרים.

בחרו במזון כלבים עם מרכיב חלבון איכותי גבוה שאינו מעורר תגובה אלרגית אצל כלבים.

ודאו כי המזון שבחרתם עבור הכלב הוא איכותי, בעל מרכיב בשרי גבוה.  אחוזי החלבון הגבוהים מסייעים בשמירה על משקל גוף תקין, בונים שריר, חיוניים בריפוי רקמות ומחזקים את המערכת החיסונית.

התאימו את גודל המנה ואת כמות האוכל היומית למשקל הכלב, גילו ורמת הפעילות הגופנית היומיות, בשביל למנוע השמנת יתר ובעיות בריאותיות נלווית.

חשוב לדעת! ככל שהאוכל טרי יותר כך הטעמים עוצמתיים והריח מפתה יותר. אוכל לכלבים באריזות יומיומיות שומר על הטריות ועל איכות המזון ומונע התחמצנות וזיהום. ולבסוף, דאגו לקערה גדולה מלאה במים טריים, והקפידו למלאה לאורך היום. 

מלחמת פשפש בפרעוש

פשפשים, פרעושים וקרציות מטרידים ומגרדים, מציקים ומעיקים. העקיצות גורמות לתגובות אלרגיות ולבעיות בריאותיות, וחשוב למנוע הידבקות באמצעות טיפול מונע קבוע. במקרה של הידבקות יש לטפל בכל בני הבית הפרוותיים.

היכון, הכן, צא!

למרות שכלבים רבים יעדיפו לאמץ אורח חיים של בטטת כורסה, פעילות גופנית נמרצת חיונית לבריאות שלהם (ושלכם!). כלבים צריכים בין חצי שעה לשעתיים פעילות גופנית בכל יום בשביל שלומם הרגשי, הבריאות הפיזית ושמירה על משקל גוף תקין. הם עוד יותר יעדיפו פעילות משותפת איתכם, אז חפשו מקומות בהם תוכלו ללכת ולרוץ יחד, לשחות בים או לשחק כדור. 

הפחתת סטרס

לכלבה שלך כנראה לא היה יום ארוך במשרד והיא בוודאות לא ניגשה למבחן מורכב, אך כלבים סובלים ממתחים ומחרדות, שמשפיעים על בריאותם הכללית. רעשים חזקים, כלבים אחרים, זיקוקים, מעבר דירה ובדידות הם רק חלק מהגורמים שמלחיצים כלבים, וגורמים להם לתגובות של חוסר נינוחות, רעד, יללות, התנהגות אגרסיבית ועוד. הקלה על חרדה אצל כלבים תעשה על ידי פעילות גופנית, מזון איכותי, הימנעות מסיטואציות מלחיצות, עקביות בחינוך והרבה חום ואהבה. אגב, יש גם אימוני יוגה לכלבלבים. חפשו ביוטיוב, ותראו איך הזן משתלט.  

ביקורים שגרתיים אצל הווטרינר

היית אצל הרופא השנה? ומה עם הכלב שלכם?

שמירה על אורח חיים בריא של כלבים על ידי תזונה מתאימה, פעילות גופנית ועוד, היא חלק מהותי משמירה והגנה על הבריאות הפיזית והנפשית שלהם וחוסכת ביקורי חירום אצל הווטרינר. עם זאת, חשוב להקפיד גם על ביקורים תקופתיים, הכוללים בדיקה גופנית, התבוננות בשיניים, חיסוני שגרה ומעקב צמיחה וגדילה. כמו אצל בני האדם, הביקור התקופתי אצל הווטרינר מאפשר זיהוי וטיפול מוקדמים בבעיות רפואיות, ומניעת מחלות עתידיות.