נכתב בתאריך: 31.03.2021

הרגלים

אחסון מזון יבש לכלבים-לא מה שחשבתם

רוב בעלי הכלבים לא נותנים את תשומת הלב הנכונה לאחסון מזון יבש. בניגוד לדעה הרווחת מזון יבש לכלבים אינו מחזיק זמן רב, תאריך התפוגה הרשום על השק מציין את המועד בו המוצר פג תוקף והוא נכון לגבי שק סגור (שאינו נפתח) בלבד! מהרגע שהשק נפתח המזון היבש שבתוכו טוב לשימוש עד שישה שבועות, חוקרים בתחום אף טוענים למשך שימוש של שבועיים בלבד מרגע פתיחת השק.

שלושה גורמים קריטיים לשמירת טריותו ומרכיביו של המזון היבש לכלבים ולהארכת זמן השימוש בו:

טמפרטורה (חום):

שימו לב - הטמפרטורה היא הגורם המשפיע ביותר מכל האחרים.

טמפרטורה נכונה עושה הבדלים של שמיים וארץ בפרקי הזמן שבו המזון יכול להישמר. הדרך הכי קלה להמחיש זאת: דמיינו קרטון חלב חשוף לשמש ביום קייצי חם ולוהט לעומת קרטון חלב בקירור. הבדל בשימור של שעות ספורות מול כמה ימים.

החום הוא תנאי אידאלי להתפתחות עובש ובקטריות בזמן שהקור אינו מאפשר להם כמו לצורות חיים אחרות להתפתח ולהתרבות. בישראל אקלים טרופי חם ולח הוא אויב למזון יבש ולכן כדי להימנע מקלקול המזון (שיכול לגרום לכלבים למחלות) יש להימנע מאחסון מזון יבש במרפסת חשופה לשמש או מתחת לכיור (לחות), רצוי לאחסן מזון יבש במקום מוצל, קריר ויבש שבו הטמפרטורה נמוכה מ 38 מעלות צלזיוס.

לחות (מים):

מזון החשוף ללחות עלול לאבד את מרקמו וטעמו ואף להתקלקל גם באריזתו המקורית. לחות היא מים וכשם שאנו זקוקים למים כדי לחיות כך גם בקטריות ועובש. למרות שקשה מאוד ולא נחוץ להוציא לגמרי את הלחות ממזון יבש, כן רצוי לאחסן אותו במקום יבש ככל שאפשר. (לא מתחת לכיור המטבח).

אוויר (חמצן):

הכי פשוט-החמצן גורם למזון היבש להתחמצן ולהזיק למי שאוכל אותו.

אוויר מכיל כ 78% גז חנקן, כ 21% גז חמצן, כ 0.03% פחמן דו חמצני והשאר גזים נוספים המהווים פחות מאחוז אחד. מזון החשוף לאוויר אינו מחזיק זמן כמו מזון המוגן מפני חמצן וזו אחת הבעיות של המזון היבש לכלבים-השק שבו הוא נשמר נפתח ונסגר כל יום ומוזרם אליו אויר באופן קבוע וכך תהליך החמצון שלו מואץ.

לסיכום, לא משנה כמה איכותי המזון היבש שרכשתם, כל עוד לא תשמרו על הכללים האלו, ערכיו התזונתיים יתפוגגו מהר מאוד והאיכות תאבד את משמעותה.

אז איך שומרים על הכללים?

מילס מציעה אריזות מזון יומיות, מדודות, אטומות, שומרות טריות ומותאמות אישית לחיית המחמד שלכם. כדי להבטיח שהמעבר למילס יהיה בטוח ונכון, מתחילים מערכת טעימות. לאחר בחירת הטעם מזמינים מארז חודשי, ומקבלים זיכוי מלא על ערכת הטעימות בהזמנה החודשית.