נכתב בתאריך: 21.03.2021

תזונה

ככה אוהבים: כל הדרכים לשמור על תזונה נכונה אצל הכלב שלכם

תגידו, מתי בפעם האחרונה נתתם לאוכל שלכם לעמוד בפינת החדר במשך שבועות? אנחנו מניחים שהתשובה היא: ״מה, השתגעתם? אף פעם״.

אם כך - מדוע כאשר זה מגיע לאוכל של הכלב שלכם, שהוא גם החבר הכי טוב שלכם ואולי אחד הדברים שאתם הכי מחבבים בעולם כולו, אתם נוהגים אחרת?


האמת פשוטה - זאת לא אשמתכם. בזמן שאצלנו, תחום המזון עובר תהליכים שונים ומשונים: ממזון לא תעשייתי בכלל שמגיע מהשדה לשולחן, דרך כניסתם של החומרים המשמרים ומעבר לארוחות מתועשות וקפואות ועד לחזרה לערכים אורגניים ׳של פעם׳, מזון לכלבים נשאר כבר עשרות שנים בדיוק אותו הדבר.
אתם בוחרים את המותג החביב עליכם ועל כלבכם, פונים אל חנות החיות ומזמינים שק לתקופה ממושכת.

בזמן האחרון חל שינוי תפיסתי בכל הנוגע לתזונה אצל חיות מחמד בכלל ואצל כלבים בפרט. השינוי מגיע מתוך ההבנה שהדרך לספק להם תוחלת חיים ארוכה עם בריאות מקסימלית מתחילה דבר ראשון באוכל שהם אוכלים ובאופן בו הם צורכים אותו. כדי להיות בטוחים שאתם עושים את העבודה הטובה ביותר, הכנו עבורכם רשימה של טיפים שיעזרו לכם לשמור על תזונה נכונה אצל כלבכם.

בחרו מזון איכותי
ניגשים לקנות מזון? חשוב שתעברו היטב על רשימת המרכיבים שמצויה על גבי אריזת המזון ותבררו על תהליכי היצור. העדיפו מזון עם מרכיב חלבון גבוה וירקות והקפידו לבדוק שנעשה שימוש במוצרים טבעיים בלבד, ללא שילוב של קמחים ותחליפי מזון. העדיפו תמיד מזון היפואלרגני שימנע בעיות וכמובן כזה שעומד בתקנים בינלאומיים מחייבים.

שמרו על עקביות
אחרי שעברתם תהליך בו בחרתם את סוג המזון שהכי מתאים לכלב שלכם, בין אם הוא גור, בוגר או סניור (כן, גם לכלבים יש ׳גיל שלישי׳), חשוב לשמור על עקביות. דאגו לכך שמזון הכלבים יהיה מרכז התזונה שלו ולא רק ׳תוספת׳ לצד שלל פינוקים אחרים ואל תחליפו מזון שלא לצורך. אם אתם מרשים לעצמכם ליהנות מפינוקים בין הארוחות, זה לא אומר שהכלב שלכם צריך לאמץ את אותו ההרגל. והאמת? הוא יודה לכם אם תחסכו ממנו את ארוחת השאריות שלכם. אפילו אם על פניו זה נראה שהוא מאוד ישמח, אתם צריכים להיות המבוגר האחראי.

היזהרו ממזונות אסורים
גם אם החלטתם לפנק אותו במזון שלא מיועד לו, תדעו שיש דברים שאסור לו לאכול - בכל גיל. מזונות כמו שוקולד, בצל, שום, כרובית, אפרסק, צימוקים, פטריות, בצק נא, עצמות (בייחוד חלולות) וכמובן שגם אלכוהול וחומרים משני תודעה אחרים. כל אלה יכולים לגרום להקאות, שלשולים, רעידות, חום, פרכוסים ואפילו חלילה במוות.

הקפידו על טריות
אחת הטעויות הנפוצות שלנו היא להניח שמזון שעומד זמן ממושך יהיה טעים לכלב שלכם באותה המידה כמו ביום בו הוא נפתח. לא רק אנחנו נהנים מטריות של מזון, גם הכלב שלכם, שחוש הריח שלו מפותח באלפי אחוזים משלנו, מאבד תיאבון כאשר האוכל שלו לא טרי. בנוסף, מזון כלבים שעומד תקופה ארוכה עובר תהליך של חמצון וריקבון שיכול לגרום לכלב שלכם נזק אמיתי.

אז מה הפתרון? ב ׳מילס׳ מציעים לכם ליהנות ממזון כלבים בתפיסה אחרת לגמרי – לעבור משקי ענק שנקנים בסיטונאות לאוכל שמגיע באריזות אישיות שנאטמות בצורה השומרת על טריות מרבית. האריזות של ׳מילס׳ הן חלק חשוב בחוויית האכילה של הכלב שלכם: הן אטומות לריחות, אוויר ואור וזה כדי לשמור על הטריות של המזון והערכים התזונתיים הגבוהים שלו. האטימה הייחודית היא גם זאת שמונעת חמצון שקורה תמיד בשקים גדולים (גם אם אתם סוגרים אותם עם אטבי כביסה) ופוגע בסופו של דבר בטעם המזון.

לא פחות חשוב, כמות המזון שתקבלו ב״מילס״ מותאמת למשקל הכלב שלכם והיא מדודה לפי נוסחה שפותחה על ידי וטרינרים עם הבנה בתזונת כלבים. אתם יכולים להיות רגועים ולדעת שהכלב שלכם אוכל בדיוק את כמות האוכל שהוא צריך לאכול בכל יום. לא יותר ובטוח שלא פחות.

האוכל של ׳מילס׳ מיוצר במפעלי GA Petfood Partners באנגליה, החברים בארגון PMFA שעוסק בשיפור איכות המרכיבים בתעשיית המזון לחיות מחמד. הוא מיוצר במכונה מיוחדת - האקסטרודר שמה - שיודעת לייצר מזון יבש עם עד 80 אחוז בשר טרי. בהשוואה לסוגי מזון כלבים אחרים, ׳מילס׳ מייצרת מזון אולטרה-פרימיום שמוגדר כ-Human Grade וראוי למאכל של בני אדם. אבל אל תגזימו, תנו להם ליהנות מהצלחת שלהם.

האוכל של ׳מילס׳ מגיע במגוון גדול של טעמים: ״סופר-פוד 65 אחוז ברווז״, ״טונה בטטה וברוקולי״, ״צבי, בטטה ותות עץ״ ועוד רבים. המשותף לכולם? רכיב חלבון גבוה (מתאים לכל סוגי הכלבים), היפואלרגני, ללא צבעי מאכל וללא חומרים משמרים מלאכותיים בכלל. אריזת המזון נעשית יום אחרי ההזמנה שלכם כך שאתם בעצם מזמינים לכלב שלכם אוכל כמעט באותה הדרך בה הייתם מזמינים לעצמכם אוכל ב ״וולט״. אם אתם עדיין לא בטוחים לגבי המעבר ל ׳מילס׳, תדעו שבחברה דוגלים במדיניות החזר מלא במקרה של מזון שנרכש לתקופת התנסות של לפחות 14 יום. במידה ותחליטו להחזיר, בחברה ילוו אתכם עד למציאת המזון המתאים ביותר לכלבכם.

תנו לו לשתות
אתם לא הייתם מסתפקים בתזונה שלא כוללת נוזלים, נכון? דאגו שקערת המים של הכלב שלכם תמיד מלאה במים טריים. המים מסייעים לו לעכל את המזון ולספוג את החומרים המזינים בו. בנוסף, הם מקלים על היציאות שלו כך שהוא יסלק את הפסולת מגופו. במיוחד בימים חמים כאלה, חשוב לזכור שכלב שאיבד נוזלים בכמות של 10 אחוז ממשקל גופו, נמצא בסכנת חיים ממשית.

קצב האכילה
לפעמים, במיוחד אצל גורים, ההתלהבות מהאכילה היא רבה ומובילה לאכילה מהירה מאוד. בדומה לבני האדם, גם כלבים צריכים לאכול בקצב מדוד. פתרון אפשרי להאטת האכילה היא לשים כל פעם מנה קטנה או להשתמש בקערות האכלה ייעודיות המחלקות את המזון למספר תאים.

נסו את מילס
כדי להבטיח שהמעבר למילס יהיה בטוח ונכון, מתחילים מערכת טעימות הכוללת מגוון טעמים כדי לתת לכלב להתנסות ולבחור את הטעם הנכון עבורו. לאחר בחירת הטעם מזמינים מארז חודשי, 30 אריזות יומיות המותאמות אישית לכלב שלכם, ומקבלים זיכוי מלא על ערכת הטעימות בהזמנה החודשית.

אנחנו כל כך בטוחים שיהיה להם טעים, שאנחנו מתחייבים להחזר כספי מלא במידה והם לא נהנו.